Voor de verkoop van een perceel grond of een woning moet je over de nodige informatie beschikken (overzicht van vergunningen, zonering, al dan niet opname in het leegstandsregister, enz.). Deze informatie kan door notarissen, immokantoren en burgers tegen betaling online opgevraagd worden bij de dienst Ruimtelijke Organisatie.
De afgeleverde inlichtingenfiche, het 'notarisattest', omvat een stedenbouwkundig uittreksel en aanvullende inlichtingen.
Hoe aanvragen?
Notarissen en immokantoren
Een aanvraag tot vastgoedinformatie doe je via het Vastgoedinformatieplatform. Ga hier naar het Vastgoedinformatieplatform van de Vlaamse overheid.
- Voor vastgoedmakelaars kan dit via de website van RealSmart of het Vlaams webportaal Vastgoedinformatie
- Voor notarissen via de IBOT-applicatie via het eNotariaat
Burger
Als burger is mogelijk je aanvraag in te dienen via Mijn Burgerprofiel.
Prijs?
- 70 euro per aangevraagd perceel
Openingsuren en contact