Campagne ‘shoppen om de hoek’

Het gemeentebestuur van Destelbergen lanceerde in het weekend van 5, 6 en 7 oktober 2018 (het weekend van de klant) de campagne ‘shoppen om de hoek’ rond de winkelbeleving in Destelbergen en Heusden. Deze campagne is de start van een veelbelovend nieuw hoofdstuk voor de lokale handelaars van Destelbergen en Heusden.

De campagne zorgt voor consistentie en benadrukt de nabijheid, de authenticiteit en de kwaliteit van onze handelszaken. Deze campagne stimuleert onze inwoners om meer lokaal te shoppen en de kwaliteiten en sterktes van onze handelaars te ontdekken.

Er is rekening gehouden met de identiteit van beide dorpskernen. Het beeld werkt zeker verbindend, zorgt voor herkenbaarheid en kan zeer dynamisch gebruikt worden als communicatiemiddel naar klanten toe. Lokale handelaars kunnen zich door deze nieuwe look & feel onderscheiden. Het is toepasbaar op diverse dragers en het creëert eenheid bij het organiseren van evenementen, acties, ongeacht welke handelsvereniging de actie op poten zet.

Logo shoppen om de hoek (Destelbergen)Logo shoppen om de hoek (Heusden)

Beleidsplan lokale economie

Bij het begin van de huidige legislatuur werd de ALE opgericht. Er werd een hands-on beleidsplan lokale economie opgemaakt. Dit beleidsplan bevatte verschillende actiepunten waarvan er verschillende zijn uitgevoerd. De lancering van deze nieuwe look & feel is de bekroning van zes jaar samenwerking met de handelaars.

Op basis van feedback van de handelaars die zetelen in de adviesraad voor lokale economie, heeft het gemeentebestuur mee enkele doelstellingen op punt gezet:

  • een nieuwe look & feel waarbij de lokale handelaars zich onderscheiden
  • zorgen voor consistentie door middel van een leuke look & feel
  • rekening houden met de identiteit van beide dorpskernen maar toch verbinden
  • toepasbaar op diverse dragers en nabij, kleinschalig en authentiek van kwaliteit

In overleg werd beslist om eerst in te zetten op visualiteit door middel van belettering op de winkelramen, een papieren winkeltas om mee te geven met klanten tijdens het lanceringsweekend (weekend van de klant), flyers en een overspanning in de kernwinkelgebieden.

Openingsuren en contact

Nu gesloten